Auteur Sujet: KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019  (Lu 9624 fois)

Morphée, the Joker

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KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« le: décembre 02, 2018, 21:31:54 pm »
Le Clash of Kings 219 va bientôt arriver. Il comporte entre autres des MaJ des listes d'armée : soit mise à niveau, soit nouvelles unités.
La version 2019 va inclure les nouvelles unités présentées dans Vanguard (donc, des régiments d'ogres gardes du palais!!!), donner à toutes les armées 3 formations (Philippe, il y a une formation orque avec tes planqués!!! Bon, il faut 3 troupes de planqués).

Premières impressions pour nos armées :
Basiléens :
- Julius et Samacris buffés (Pinx va être content)
- Ils ont fait une formation de Elohis. Même si mon fiston joue basiléens (et donc moi aussi un peu), là, c'est abusé... Même si l'idée est de donner un bonus si vous jouez l'armée au lieu de les prendre en alliés...

Nains (je ne suis pas très objectif) :
- 2 nouveaux héros dont 1 à 65 pts, pourquoi pas. Le Steel Jugernaut me parait très bien  mais faut voir les stats complètes. Après, je regrette que les rois nains n'aient pas simplement été revus pour devenir intéressants sans avoir recours à des objets magiques douteux (ailes pour le roi...)

Elfes :
- Une grosse claque sur les charriots de guerre et le souffle du dragon (un peu trop violente pour ce dernier je pense, mais on sent bien la volonté de diminuer la puissance des unités de tir par souffle - le steel Behemoth nain en a été victime lors de la dernière MaJ)
- La formation de cavalerie peut être intéressante et faire revenir des rois sans dragons (après les elfes avaient déjà une formation uber balaise autour de la dame verte, fallait-il en rajouter?)
- Un Dragon colossal?????? Oh my g!!!!

Ogres :
- Le up du Mamouth est affreux. Attention, ça risque de faire comme le behemtoh nain : c'est trop faibvle et pas joué, on le up fort (trop) et on le nerf après...
- La formation supplémentaire qui donne élite à 1 légion de guerriers est affreuse, heureusement de ce sont des régiments de boomers et pas des hordes avec eux...

Empire de la poussière :
- Pas mal de boost pour cette armée, et surtout les guardiens.

Orcs
- Des gros monstres, plein!!!
- La formation pour Philippe : 3 troupes de Trouillards, 1 chef, et tout ce petit monde bouge et tir sans le -1 fatidique... Bon, faudrait 1 troupe de plus et un Krudger spécialisé arc... ça fait peut-être beaucoup contre les armées non naines :)

Morts vivants
- Une formation pour donner envie de jouer les squelettes : bonne idée!!!
- Par contre, faut qu'ils arrêtent de regarder Game of Throne - Nouveau dragon zombie colossal...

Le résumé de ce qui devrait arriver est en anglais. Le voilà :
Citer
Just in case you haven't already seen it:

Summary of new units, formations and changes for each army in CoK19 from Countercharge podcast.

Formations
- all armies now have 3 formations
- All formations except one is cheaper

New units
- all destiny of kings and edge of abyss characters and units now in CoK
- Some point and ability changes and
- Vanguard units now all in Kow (except northern alliance)

Basileans
- Julius and Samacris buffed. Elite all the time, and get vicious if both taken
- New unit: scouts
- New unit: ogre palace guard (regiments only, def5, cs2, iron resolve, fearless -14, irregular)
- Spirit of valandor buffed up to 9 attacks (can also be taken in brotherhood)
- New elohi formation: ur elohi, 2 hordes, all get vicious. Reason they chose elohi as wanted them to be better in basilea than as allies.

Brotherhood
- undaunted crusaders formation changed so pathfinder is gone, but get +1 speed.
- New formation called Tsunami. 2 water elemental hordes and exemplar redeemer. Elementals gain tc1 and redeemer gets surge (8)

Dwarfs
- new hero: Flame Priest. 65pts, hero, comes with fireball (6). Can get bane chant and also increase fireball to (10)
- New hero: Steel juggernaut. Hero, large infantry, 120pts, me3, spd4, -13 nerve, blast d3, cs2, hand cannon with range 24 inches and piercing (2), nimble, def6.
- No new formation as already have 3

Elves:
- chariots have lost speed buff
- Dragon nerfed to breath (10) from (15)
- Forest warden buffed to me3 and surge (3)
- New formation: king’s champions. 2 x stormwind regiments, mounted elf king. All get headstrong, and king becomes me2!
- New colossal unit: mystical dragon kindred lord. Not a LL. Fireball (15), better attacks and nerve.

Salamanders
- new swamp lurkers formation: tyrant horde and 2 regiments. All get strider
- Inspiration of the ancients: 2 ancient regiments and clanlord. Both ancient regiments become inspiring, and clanlord becomes rallying (1) and fearless. Clanlord can take a mount.

Forces of nature
- air elementals. When upgraded, Keep crushing strength but lose defence instead
- Greater air elemental gets wind blast and lightning bolt
- talon riders has tc1 and elite on melee
- Forest warden changed as per elf
- Wardens watch formation: 2 forest shamblers regiments, 1 forest warden. All gain +1 speed. Forest warden becomes inspiring forest shamblers

Herd
- New formation: 2 regiments of lycans, Lycan alpha. All become fearless. Only 15 points
- Centaur longmanes now have headstrong
- Both formations cheaper

Kingdoms of Men
- can now take giants and colossal giant (cs4 on latter)
- Existing formations are cheaper
- New formation: 2 mounted sergeant troops, mounted hero, all gain +1 speed.
- The captain has more attacks, better nerve and rallying(2)
- Beast of war: strider

League of Rhordia
- halfling archers are now irregular
- Existing formations are cheaper
- New formation: well drilled militia. Militia horde, 2 troops. Horde gets inspiring militia, and the two troops get elite and vicious while engaged in flank and rear of units fighting the horde

Ogres
- mammoth gets steady hand (can move and shoot with no penalty), -18 nerve, strider
- Warlock - new specialist rule. Now for every non allied horde (except red goblin) within 6 inches, increase spell rolls by 1
- also get colossal giant
- New formation: legion of warriors, 2 boomer regiments. All units get elite
- Hell on wheels - lord doesn't get extra nerve buff
- New mounted goblin LL - has spell siphon and dread

Trident realms
- Trident king now has regen
- Nukkers now have me3 and stealthy
- Wyrmrider centurions are speed 9
- Naiad envoy can now take surge or heal
- Kraken can now be on a 75mm base or a 50 x 100mm
- New formation: 2 x gigas hordes, get plus 1 speed and elite
- Heartpiercers get steady aim (can move and shoot without penalty)

Abyssal dwarfs
- New supreme iron caster on winged beast and overmaster on winged beast on 75mm bases
- both formations got cheaper
- New formation: 2 halfbreed regiments, brakka, all get fury. Brakka gets dread

Empire of dust
- Enslaved guardians now hit on me3
- Enslaved guardian archers get me4
- Behemoth gets steady aim and strider
- Soulsnare now has drain life (10) and range 18 inches
- New unit Undead worm - 75mm base, spd7, -20 nerve, 220 points. Can get breath
- New formation: 2 reg mummies, 1 high priest. Mummies get elite and vicious

Abyssals
- Efreet now fireball (16)
- Chroneas - not a living legend. Cheaper. Speed 6, strider, fury, pathfinder, cs3. No ranged attacks... New rule tempest: when this unit is given an order, all enemy units within 6 inches take a point of damage, only affected by one tempest per turn, no nerve check. Can increase his melee attacks to d6 plus 6 for 35 points and drain life (6)
- New formation: 2 fleshound troops, mounted Abyssal regiment, harlequin bloodmask. All get vicious
- Moloch formation. Archfiend can now take wings but doesn't get speed buff
- Harlequin bloodmask new unit

Goblins
- Shooting Goblins are irregular
- Mincer no longer yellow bellied but not as good in melee
- New unit: mincer mob! Unit of mincers
- Slasher: can take sharpstick thrower, better stats eg me3, steady aim
- New formation. Regiment mob, 2 mincers. All get plus 1 speed

Nightstalkers
- phantoms now on 25mm bases. Have more attacks 10 to 12, and 12 to 15)
- Shadow hulk now speed 6 and on 75mm base
- Terror on 75mm base
- 3 New units
- Height 1 monster that is 3 horrors on a base
- New formation: 2 needle fang regiments, 2 shadow Hound troops. Needle fangs get flight and hounds get lifeleech

Orcs
- new 75mm monster. Giant winged monster
- New formation: 3 skulk troopers and Krudger. Skulks get steady hand and Krudger gets a bow
- Goblin upgrade gives lightning, so Orc heroes can take other spells including legendary
- Colossal giant

Ratkin
- tunnel runners - large cav, spd8, hit hard
- Nightmares - large infantry with breath attack, me4, def5, 9/18 attacks. Vicious. Like boomers

Undead
- zombie trolls have lifeleech 2
- Revenant king on 75mm flying wyrm and vampire on giant dragon also on 75mm
- Ilona's coven formation is now 2 soul reaver regiments, ilona. Each unit gains plus 1 speed and fearless
- New formation: army of darkness. 2 Skeleton warrior hordes and necromancer. Each unit gets iron resolve, necromancer gets inspiring and also their spells get +5 when targeting any skeletons. So can get bane Chant (7)!

Varangur
- Two new units: ice queen and a Frost giant. Can both take new blizzard spell
- Cave trolls are no longer irregular in normal army list. Formation now 2 hordes and king, all get headstrong
- Herjas vengeance formation: 2 fallen hordes, magnilide. All units get pathfinder. If taken, can't take allies
- Hint that varangur will become northern alliance

Twilight kin
- no speed buff on chariots
- New units from Nightstalkers - Reapers, scarecrows and fiends
- New formation: 2 hydras. Each hydra gets additional attacks equal to damage on other hydra
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erwik

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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #1 le: décembre 03, 2018, 10:07:27 am »
mon pauvre dragon perd 5 dés de souffle, c'est tout ce que je retiens, c'est nul j'arrête naaaa
Dieu est le plus grand mj de tous les temps, sois le PJ de ta propre vie

pinx

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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #2 le: décembre 03, 2018, 16:56:02 pm »
:-) , je trouve que les basiliens s'en sortent bien…


tu pense que le nouvel ad-on de règle en version FR sortira dans combien de temps ?

je suis impatient de voir les stats des nouvelles unités.

et du coups je vais attendre un peu avant de fignoler mon armée de Basiliens

Morphée, the Joker

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Re : Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #3 le: décembre 03, 2018, 23:42:25 pm »
mon pauvre dragon perd 5 dés de souffle, c'est tout ce que je retiens, c'est nul j'arrête naaaa

Marrant, quand mon steel behemoth est passé de 15 dés de souffle à 10, tu prenais ça avec plus de philosophie  ;D

:-) , je trouve que les basiliens s'en sortent bien…

Rien d'extraordinaire à part la formation des elohis.
Le reste relève du bon sens (c'était trop cher)
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Elend

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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #4 le: décembre 03, 2018, 23:59:43 pm »
Alors pour les Ogres, je les trouvais déjà bien bourrins, mais là, ça promet  :o
Concernant les Gobelins, j'aurais préféré qu'ils baissent le coût des unités (je trouve ça plus dans l'esprit gobs) que de les accélérer, mais bon  ::)
On va tester, à commencer par le gros MAMMOUTH !  ;D
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Morphée, the Joker

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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #5 le: décembre 04, 2018, 21:30:25 pm »
Les ogres ont un gros up, trop gros peut-être...
A voir sur la durée.
Le up du magicien le place au dessus du chamane ork : il y a beaucoup plus de hordes chez les ogres, et en plus ces hordes sont petites en terme d'empreinte au sol, il sera donc possible d'avoir de plus gros bonus que pour les orks....
Le mammouth est abusé...
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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #6 le: décembre 05, 2018, 21:50:16 pm »
Vous inquiétez pas, au club personne ne sentira le up des Ogres. Le niveau du joueur derrière compense (ce qui n'est pas le cas des nains  ;D )
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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #7 le: décembre 05, 2018, 22:13:50 pm »
Je suis curieux de voir le héro artilleur nain.
Le descriptif donné n'est pas assez précis pour savoir ce qu'il vaut vraiment (on n'a pas ses infos de tir, ce qui semble pourtant être son point fort).
Et surtout, je cherche du héro motivant ET utile.
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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #8 le: décembre 12, 2018, 17:44:25 pm »
Ah ouais ! Quand même, le CoW 2019, ça boost !
Les règles pour les sièges;
Le géant colossal (mais c'est quoi ce truc ?!) on peut l'équiper de tourelles à gobelins ?  ;D
...
bon de la lecture et de la traduction sous le sapin  ::)
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Benoit

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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #9 le: décembre 13, 2018, 16:47:37 pm »
Dommage que l'on est pas de momies =)

Et le dead worms aussi me triger

Morphée, the Joker

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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #10 le: décembre 13, 2018, 21:12:51 pm »
Lol, rien ne t'empêche d'ajouter des figs :o)
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Benoit

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Re : KoW - Mise à jour du Clash of Kings 2019
« Réponse #11 le: décembre 13, 2018, 23:00:54 pm »
J'ai regardé mais j'ai pas 90E a mettre dans 40 momies  XD
« Modifié: décembre 13, 2018, 23:37:59 pm par Benoit »